Algemene muzikale vorming :

AMV folder MVO

Vanaf dinsdag 31 oktober 2017  gaan we starten met de AMV groep. Voor meer informatie stuur een mail aan: info@muziekverenigingoosterbroek.nl

Muzieklessen:

Wil je klarinet, hobo, fagot, hoorn, trompet, bariton, saxofoon, euphonium, trombone of slagwerk leren spelen. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden om een instrument te lenen (alleen als je lid wordt, dit is voor de verzekering een noodzaak) en les te nemen. Uiteraard moet het instrument die je kiest wel aanwezig zijn bij de vereniging. Mocht dit niet het geval zijn dan wordt er bekeken wat de mogelijkheden zijn. Binnen een korte tijd kun je mee gaan spelen met groepjes, leerlingenorkest en daarna het harmonie orkest of slagwerkgroep.
Voor informatie over muzieklessen kan contact worden opgenomen met het bestuur via info@muziekverenigingoosterbroek.nl.

Jeugdcultuurfonds

Tijdens de opening van het afsluitend concert van de play in op 4 november 2017 vertelde José van Schie, voorzitter van het Jeugdcultuurfonds, dat Menterwolde nu ook meedoet aan het jeugdcultuurfonds Groningen. De stichting wil dat ook kinderen uit gezinnen waar weinig geld is lessen op kunst en cultuurgebied kunnen volgen en kunnen sporten. Het Jeugdcultuurfonds maakt het mogelijk dat kinderen tussen de 4 en 18 jaar uit financieel minder draagkrachtige gezinnen toch kunnen meedoen. Er kan een aanvraag gedaan worden voor een bijdrage waarbij de richtlijn € 450 per kind, per cursusjaar is. Dit bedrag kan afwijken omdat gemeenten soms eigen spelregels hanteren. Aanvragen worden gedaan door onafhankelijke intermediairs, professionals die al betrokken zijn bij het gezin. Het toegekende bedrag wordt direct betaald aan de instelling waar het kind les heeft.

Meer informatie kunt u vinden op www.jeugdcultuurfonds.nl