Muziekcadeau van ‘Oosterbroek’ valt in de smaak bij kinderen

Muziekvereniging Oosterbroek en verteller Gijs van Rhijn (cabaretier en oud-lid) stonden vrijdag 20 oktober driemaal in theater Kielzog in Hoogezand. Ze brachten het sprookje Peter en de Wolf, van componist Sergej Prokofjev, ten gehore.

De eerste twee voorstellingen waren voor de onder- (vanmorgen) en bovenbouw (vanmiddag) van de lagere scholen uit Noordbroek en Zuidbroek. Om 16.00 uur was de derde voorstelling, toegankelijk voor iedereen.

In de zaal is plaats voor 200 toeschouwers. De theaterzaal was zo goed als vol. Niet alleen kinderen en leerkrachten genoten van de voorstelling. Ook menig (groot)ouder was meegekomen.

De jarige vereniging trakteerde vandaag niet alleen, ze hoopt ook dat er kinderen zijn die zich na deze bijzondere voorstelling aanmelden als (potentieel) lid.

Met dank aan fotograaf Jan Lenting